Pages

Tuesday, April 19, 2011

air.. OoOoO Ayaq~~!!!

oke
disaat aku sedang menulis [taip bukan tulis....]..
aku sedang berbau tengik sebab belom mandi then aku pun baru lepas basuh baju.
pastu lagi, dalam pukul 12 aku ada presentation..
tiga benda tu tak jadi masalah sebab memang bukan masalah pon..
yang jadi masalah....
AIR TAK DE!!!!!!

geram sungguh!!
habis bagaimana aku membasuh baju kalau tiada air..
erm.. nak hidup... pandai-pandailah.
tapi benda senang jadi susah.
setakat ni satu-satunya sumber air kat aras aku adalah pantri..
pagi tadi bangun subuh adalah air kat tempat basuh baju tu.
tu pon secotet je...
tapi syukur.... dapat juga aku rendam baju..
pas subuh.. aku tido la balik dengan niat pkul 9.30 pagi bangun baru membasuh.
[yang ni korang tak payah nak ikut.. tido pas subuh tak baik.. rezeki tak masuk...ehe]
bangun dengan penuh semangat..
yela.. tengok baju semakin bertimbun kerana masuk hari ni dah tiga hari aku tak membasuh.
tapi yang hampeh hampasnya...
mula-mula air elok je keluar..
pastu tup-tup..
TAK ADE!!
hangin betul aku...
nasib baikla aku dah rendam baju...
asal dah rendam tak de masalah nak membasuh..
yang masalah nak membilas..
tengok-tengok bilik air belah sana pon takde air jugak.
[aras aku ada dua bilik air]

tak pe.. tak pe...
nasib baik aku bijak...
hasil suka minum cool blog...
aku ambil keputusan pergi membilas kat pantri...
haisshhh...
senyap-senyap aku curi pakai baldi puan rumate.
[takpe t aku habaqla kat dia.. ehe..]
nasib baik dapat juga membilas...
kalau tak?
nak cari air celah mana..
masalah ni dari sem lepas..
sem lepas lagila..
tengah2 periksa tak de air...
sabar jela...

ha... la ni.. aku nak p mandi..
tapi tak de air macam ne nak mandi...?
boleh je... turun tingkat tiga blok D..
pergi blok C.
kat sana alhamdulillah air mencurah2...
tapi tengokla...
nak mandi pon kena turun tingkat tiga...
sadis betul..
baru pas mandi dah peluh balik...
hahaha...

okela... aku nak mewangikan diri...
cau cin cau!!!

ps: aku yang geram... sat g present... doakan taw!!!!





No comments:

Post a Comment